De hartslag van Vlaanderen
De wereld om ons heen wordt steeds complexer. We staan bijna 24/7 aan, worden overspoeld met informatie en fake nieuws lijkt zich steeds makkelijker te verspreiden. We begrijpen dat de wereld waarin je leeft niet altijd grijpbaar is. Hoe zit het nu echt in elkaar, wat is nu echt belangrijk én wat doet al die berichtgeving met jou als mens?
Wij geloven dat het leven overzichtelijker wordt met een snelle en betrouwbare nieuwsgids die complexe materie weer helemaal helder maakt. Die weet wat er speelt omdat ze ‘van hier’ is. Die je meeneemt in de onderwerpen die er echt toe doen. Niet op een koude, rationele manier maar met gevoel. Met oog voor alle mensen in de samenleving en alle facetten van het leven.
DIT IS ONZE DOELGROEP
We zijn er voor alle Vlamingen, uit elke laag van de bevolking, die het glas half vol zien. Die alles willen lezen over de eigen interesses, maar ook benieuwd blijven naar die van anderen. Voor de Vlaming die als eerste wil weten wat er aan de hand is: van de eigen gemeente tot de rest van de wereld. Voor de levensgenieter op zoek naar inspiratie en ontspanning.
PIJLERS:
HIER ZIJN WE GOED IN…
Nieuws
Informeren én cureren
Regio
Menselijke verhalen van dichtbij
Sport & ontspanning
Van de Rode Duivels tot Olympische Spelen, met showbizz en entertainment
Slim leven
Moeilijke keuzes makkelijk maken
VANUIT DEZE WAARDEN DOEN WE ONS WERK
Spraakmakend
Urgent, toonaangevend, het eerst. We voelen wat er leeft en zijn altijd op de hoogte
Vrank en vrij
We zeggen waar het op staat, recht door zee, met een open en frisse blik
Menselijk
Vanuit het hart, met passie, empathisch, verbindend, we staan aan de kant van de lezer
Bourgondisch
Houden van het goede leven, hebben een optimistische kijk
Missie
HLN is en blijft het grootste, snelste en breedste multimediale nieuwsmerk, met oog voor de mens en actief tot in de haarvaten van Vlaanderen. We weten precies wat er leeft en bieden als eerste, snel en betrouwbaar, informatie en duiding. We maken complexe materie – van ver tot dichtbij – voor iedereen grijpbaar en helpen moeilijke keuzes makkelijk te maken. We raken het hart van de Vlaming met onze verhalen die informeren, inspireren en entertainen.
Belofte
Met HLN voel je de hartslag van Vlaanderen
Essentie
Hartslag (van Vlaanderen)
DE BELANGRIJKSTE BRAND ASSETS
HLN, de hartslag van Vlaanderen
Pay off
FOTOGRAFIE
KLEUREN
Digital
HEX:
#FF0000
RGB:
255, 00, 00
HEX:
#0A0A95
RGB:
10, 10, 149
HEX:
#FFB600
RGB:
255, 182, 00
HEX:
#FFFFFF
RGB:
255, 255, 255
HEX:
#F5F5F5
RGB:
245, 245, 245
HEX:
#000000
RGB:
00, 00, 00
Gradients
Centerkleur:
#FF0000
Randkleur:
#D90000
Centerkleur:
#1919D1
Randkleur:
#0A0A95
Centerkleur:
#FFDD00
Randkleur:
#FFB600
Centerkleur:
#F5F5F5
Randkleur:
#E5E5E5
Print
CMYK:
0, 95, 95 ,0
Pantone:
2347 C
CMYK:
100, 86, 0, 0
Pantone:
072 C
CMYK:
0, 29, 100, 0
Pantone:
2010 C
CMYK:
0, 0, 0, 0
CMYK:
0, 0, 0, 4
CMYK:
0, 0, 0, 100
Gradients
Center:
0, 95, 95 ,0
Rand:
0, 100, 100, 22
Center:
100, 50, 0, 40
Rand:
100, 86, 0, 0
Center:
0, 13, 100, 0
Rand:
0, 29, 100, 0
Center:
0, 0, 0, 4
Rand:
0, 0, 0, 15
TYPOGRAFIE
SCHRIJFWIJZE
Schrijfwijze url
hln.be
Afzender e-mail
Het Laatste Nieuws
Begin van de zin
Het Laatste Nieuws...
In lopende tekst
Met Het Laatste Nieuws...
SCHRIJFWIJZE
Klantcontact: je / Campagnes: je
SCHRIJFWIJZE
Schrijfwijze url
hln.be
Afzender e-mail
Het Laatste Nieuws
Begin van de zin
In Het Laatste Nieuws
In lopende tekst
Het Laatste Nieuws...
SCHRIJFWIJZE
Klantcontact: je / Campagnes: je
MANIFESTO
De wereld om ons heen wordt steeds complexer. We staan bijna 24/7 aan, worden overspoeld met informatie en fake nieuws lijkt zich steeds makkelijker te verspreiden. We begrijpen dat de wereld waarin je leeft niet altijd grijpbaar is. Hoe zit het nu echt in elkaar, wat is nu echt belangrijk én wat doet al die berichtgeving met jou als mens?
Wij geloven dat het leven overzichtelijker wordt met een snelle en betrouwbare nieuwsgids die complexe materie weer helemaal helder maakt. Die weet wat er speelt omdat ze ‘van hier’ is. Die je meeneemt in de onderwerpen die er echt toe doen. Niet op een koude, rationele manier maar met gevoel. Met oog voor alle mensen in de samenleving en alle facetten van het leven.
HLN biedt nieuws (we informeren én cureren), regio nieuws (menselijke verhalen van dichtbij), sport en ontspanning (van de Rode Duivels tot de Olympische Spelen, met showbizz en entertainment) en slim leven (moeilijke keuzes makkelijk maken).
We zijn spraakmakend (urgent, toonaangevend, het eerst. We voelen wat er leeft en zijn altijd op de hoogte), vrank en vrij (we zeggen waar het op staat, recht door zee, met een open en frisse blik), menselijk (vanuit het hart, met passie, empathisch, verbindend, we staan aan de kant van de lezer) en bourgondisch (we houden van het goede leven en hebben een optimistische kijk).
We zijn er voor alle Vlamingen, uit elke laag van de bevolking, die het glas half vol zien. Die alles willen lezen over de eigen interesses, maar ook benieuwd blijven naar die van anderen. Voor de Vlaming die als eerste wil weten wat er aan de hand is: van de eigen gemeente tot de rest van de wereld. Voor de levensgenieter op zoek naar inspiratie en ontspanning.
HLN is en blijft het grootste, snelste en breedste multimediale nieuwsmerk, met oog voor de mens en actief tot in de haarvaten van Vlaanderen. We weten precies wat er leeft en bieden als eerste snel en betrouwbaar informatie en duiding. We maken complexe materie – van ver tot dichtbij – voor iedereen grijpbaar en helpen moeilijke keuzes makkelijk te maken. We raken het hart van de Vlaming met onze verhalen die informeren, inspireren en entertainen.
En daarom beloven we: met HLN voel je de hartslag van Vlaanderen
Pay off: HLN, de hartslag van Vlaanderen