De hartslag van Vlaanderen

De wereld om ons heen wordt steeds complexer. We staan bijna 24/7 aan, worden overspoeld met informatie en fake nieuws lijkt zich steeds makkelijker te verspreiden. We begrijpen dat de wereld waarin je leeft niet altijd grijpbaar is. Hoe zit het nu echt in elkaar, wat is nu echt belangrijk én wat doet al die berichtgeving met jou als mens?

Wij geloven dat het leven overzichtelijker wordt met een snelle en betrouwbare nieuwsgids die complexe materie weer helemaal helder maakt. Die weet wat er speelt omdat ze ‘van hier’ is. Die je meeneemt in de onderwerpen die er echt toe doen. Niet op een koude, rationele manier maar met gevoel. Met oog voor alle mensen in de samenleving en alle facetten van het leven.

DIT IS ONZE DOELGROEP

We zijn er voor alle Vlamingen, uit elke laag van de bevolking, die het glas half vol zien. Die alles willen lezen over de eigen interesses, maar ook benieuwd blijven naar die van anderen. Voor de Vlaming die als eerste wil weten wat er aan de hand is: van de eigen gemeente tot de rest van de wereld. Voor de levensgenieter op zoek naar inspiratie en ontspanning.

Het laatste nieuws oplage
HUMO leeftijd
HUMO opleiding
HUMO sociale klasse

PIJLERS:
HIER ZIJN WE GOED IN…

Nieuws
Informeren én cureren

Regio
Menselijke verhalen van dichtbij

Sport & ontspanning
Van de Rode Duivels tot Olympische Spelen, met showbizz en entertainment

Slim leven
Moeilijke keuzes makkelijk maken

VANUIT DEZE WAARDEN DOEN WE ONS WERK

Spraakmakend

Urgent, toonaangevend, het eerst. We voelen wat er leeft en zijn altijd op de hoogte

Vrank en vrij

We zeggen waar het op staat, recht door zee, met een open en frisse blik

Menselijk

Vanuit het hart, met passie, empathisch, verbindend, we staan aan de kant van de lezer

Bourgondisch

Houden van het goede leven, hebben een optimistische kijk

Missie

HLN is en blijft het grootste, snelste en breedste multimediale nieuwsmerk, met oog voor de mens en actief tot in de haarvaten van Vlaanderen. We weten precies wat er leeft en bieden als eerste, snel en betrouwbaar, informatie en duiding. We maken complexe materie – van ver tot dichtbij – voor iedereen grijpbaar en helpen moeilijke keuzes makkelijk te maken. We raken het hart van de Vlaming met onze verhalen die informeren, inspireren en entertainen.

Group 27Created with Sketch.

Belofte

Met HLN voel je de hartslag van Vlaanderen

Group 15Created with Sketch.

Essentie

Hartslag (van Vlaanderen)

DE BELANGRIJKSTE BRAND ASSETS

Primaire Logo Het Laatste Nieuws
Secundaire logo HLN

HLN, de hartslag van Vlaanderen

Pay off

FOTOGRAFIE

KLEUREN

Digital

HEX:

#FF0000​

RGB:

255, 00, 00

HEX:

#0A0A95

RGB:

10, 10, 149

HEX:

#FFB600

RGB:

255, 182, 00

HEX:

#FFFFFF

RGB:

255, 255, 255

HEX:

#F5F5F5

RGB:

245, 245, 245

HEX:

#000000

RGB:

00, 00, 00

Gradients


Centerkleur:

#FF0000

Randkleur:

#D90000


Centerkleur:

#1919D1

Randkleur:

#0A0A95


Centerkleur:

#FFDD00

Randkleur:

#FFB600


Centerkleur:

#F5F5F5

Randkleur:

#E5E5E5

Print

CMYK:

0, 95, 95 ,0

Pantone:

2347 C

CMYK:

100, 86, 0, 0

Pantone:

072 C

CMYK:

0, 29, 100, 0

Pantone:

2010 C

CMYK:

0, 0, 0, 0

CMYK:

0, 0, 0, 4

CMYK:

0, 0, 0, 100

Gradients


Center:

0, 95, 95 ,0

Rand:

0, 100, 100, 22


Center:

100, 50, 0, 40

Rand:

100, 86, 0, 0


Center:

0, 13, 100, 0

Rand:

0, 29, 100, 0


Center:

0, 0, 0, 4

Rand:

0, 0, 0, 15

TYPOGRAFIE

SCHRIJFWIJZE

Schrijfwijze url

hln.be

Afzender e-mail

Het Laatste Nieuws

Begin van de zin

Het Laatste Nieuws...

In lopende tekst

Met Het Laatste Nieuws...

SCHRIJFWIJZE

Klantcontact: je / Campagnes: je

 

SCHRIJFWIJZE

Schrijfwijze url

hln.be

Afzender e-mail

Het Laatste Nieuws

Begin van de zin

In Het Laatste Nieuws

In lopende tekst

Het Laatste Nieuws...

SCHRIJFWIJZE

Klantcontact: je / Campagnes: je

MANIFESTO

De wereld om ons heen wordt steeds complexer. We staan bijna 24/7 aan, worden overspoeld met informatie en fake nieuws lijkt zich steeds makkelijker te verspreiden. We begrijpen dat de wereld waarin je leeft niet altijd grijpbaar is. Hoe zit het nu echt in elkaar, wat is nu echt belangrijk én wat doet al die berichtgeving met jou als mens?

Wij geloven dat het leven overzichtelijker wordt met een snelle en betrouwbare nieuwsgids die complexe materie weer helemaal helder maakt. Die weet wat er speelt omdat ze ‘van hier’ is. Die je meeneemt in de onderwerpen die er echt toe doen. Niet op een koude, rationele manier maar met gevoel. Met oog voor alle mensen in de samenleving en alle facetten van het leven.

HLN biedt nieuws (we informeren én cureren), regio nieuws (menselijke verhalen van dichtbij), sport en ontspanning (van de Rode Duivels tot de Olympische Spelen, met showbizz en entertainment) en slim leven (moeilijke keuzes makkelijk maken). 

We zijn spraakmakend (urgent, toonaangevend, het eerst. We voelen wat er leeft en zijn altijd op de hoogte), vrank en vrij (we zeggen waar het op staat, recht door zee, met een open en frisse blik), menselijk (vanuit het hart, met passie, empathisch, verbindend, we staan aan de kant van de lezer) en bourgondisch (we houden van het goede leven en hebben een optimistische kijk). 

We zijn er voor alle Vlamingen, uit elke laag van de bevolking, die het glas half vol zien. Die alles willen lezen over de eigen interesses, maar ook benieuwd blijven naar die van anderen. Voor de Vlaming die als eerste wil weten wat er aan de hand is: van de eigen gemeente tot de rest van de wereld. Voor de levensgenieter op zoek naar inspiratie en ontspanning.

HLN is en blijft het grootste, snelste en breedste multimediale nieuwsmerk, met oog voor de mens en actief tot in de haarvaten van Vlaanderen. We weten precies wat er leeft en bieden als eerste snel en betrouwbaar informatie en duiding. We maken complexe materie – van ver tot dichtbij – voor iedereen grijpbaar en helpen moeilijke keuzes makkelijk te maken. We raken het hart van de Vlaming met onze verhalen die informeren, inspireren en entertainen.

En daarom beloven we: met HLN voel je de hartslag van Vlaanderen

Pay off: HLN, de hartslag van Vlaanderen