Altijd verbonden met de mensen en de wereld om je heen
De wereld, van ver tot dichtbij, is continu in beweging. Er gebeurt veel. Overspoeld door (des)informatie, negativiteit en polariserende meningen raak je je houvast en de connectie met je omgeving kwijt. Je voelt je niet gezien, gekend en dat geeft een verloren gevoel.
Wij geloven dat constructieve, herkenbare journalistiek die dichtbij jou staat je meer (be)grip en perspectief biedt. Journalistiek waar je wat aan hebt, die je raakt, vertelt wat je moet weten, maar ook wat leuk is om te weten of te doen. Die je helpt om makkelijker mee te doen, ontspanning biedt en een gevoel van verbondenheid geeft met de mensen en de wereld om je heen. Je voelt je gehoord en gesterkt.
DIT IS ONZE DOELGROEP
AD is er voor iedereen die wil weten en begrijpen wat er in de wereld speelt en wat dat voor hén betekent. Nederlanders die de middenpositie innemen: redelijk goed opgeleid en no nonsens. Die het landelijke en regionale nieuws volgen, zich laten gidsen, bij sport op het puntje van de stoel zitten, geraakt worden door menselijke verhalen of gewoon even willen ontspannen. Kortom, mensen op zoek naar een gezonde mix tussen nieuws, ontroering en ontspanning.
PIJLERS:
HIER ZIJN WE GOED IN…
Nieuws
(inter)nationaal + regionaal
Sport
Mensen en hun interesses
media & showbizz, verhalen de raken, ontspanning (puzzels, etc.)
Service journalistiek
praktische informatie, analyses, tips
VANUIT DEZE WAARDEN DOEN WE ONS WERK
Dichtbij
Geografisch en emotioneel, betrokken bij, verbonden met en trots op inwoners en regio, met aandacht voor (h)erkenning in verhalen, mensen en locaties
Praktisch
Begrijpelijk, toepasbaar en duidelijk wat het voor jou betekent, gidsend
Constructief
Oplossingsgericht, opbouwend, met perspectief, glas halfvol, helpend
Energiek
Pro-actief, we hebben er zin in, stimulerend, competitief, doortastend, vasthoudend
Missie
AD is de grootste constructieve nieuwsbrenger én -maker van Nederland. AD is spraakmakend, ontroerend, ontspannend en met journalistiek tot in de haarvaten van de regio, de onbetwiste barometer voor de stand van het land.
Belofte
Met AD voel je je altijd verbonden met de mensen en de wereld om je heen
Essentie
Dichtbij
DE BELANGRIJKSTE BRAND ASSETS
Altijd dichtbij
Pay off
FOTOGRAFIE
KLEUREN
HEX:
#D10A10
RGB:
209, 10, 16
CMYK:
00, 100, 100, 00
TYPOGRAFIE
Digital
Print (offline)
SCHRIJFWIJZE
Schrijfwijze url
ad.nl
Afzender e-mail
AD
Begin van de zin
AD publiceert
In lopende tekst
In het AD...
SCHRIJFWIJZE
Klantcontact: u / Campagnes: je
SCHRIJFWIJZE
Schrijfwijze url
ad.nl
Afzender e-mail
AD
Begin van de zin
AD publiceert...
In lopende tekst
Met AutoWeek…
SCHRIJFWIJZE
Klantcontact: je / Campagnes: je
MANIFESTO
De wereld, van ver tot dichtbij, is continu in beweging. Er gebeurt veel. Overspoeld door (des)informatie, negativiteit en polariserende meningen raak je je houvast en de connectie met je omgeving kwijt. Je voelt je niet gezien, gekend en dat geeft een verloren gevoel.
Wij geloven dat constructieve, herkenbare journalistiek die dichtbij jou staat je meer (be)grip en perspectief biedt. Journalistiek waar je wat aan hebt, die je raakt, vertelt wat je moet weten, maar ook wat leuk is om te weten of te doen. Die je helpt om makkelijker mee te doen, ontspanning biedt en een gevoel van verbondenheid geeft met de mensen en de wereld om je heen. Je voelt je gehoord en gesterkt.
Daarom biedt AD elke dag het laatste nieuws ((inter)nationaal + regionaal), zijn we experts in sport, verdiepen we ons in mensen en hun interesses (media & showbizz, verhalen die raken, ontspanning (puzzels, etc.)) en gidsen we het publiek bij lastige keuzes en dilemma’s met onze service journalistiek (praktische informatie, analyses, tips)
We staan dichtbij de lezer (geografisch en emotioneel, betrokken bij, verbonden met en trots op inwoners en regio, met aandacht voor (h)erkenning in verhalen, mensen en locaties). We houden het graag praktisch (begrijpelijk, toepasbaar en duidelijk wat het voor jou betekent, gidsend), constructief (oplossingsgericht, opbouwend, met perspectief, glas halfvol, helpend) en energiek (pro-actief, we hebben er zin in, stimulerend, competitief, doortastend, vasthoudend).
We zijn er voor iedereen die wil weten en begrijpen wat er in de wereld speelt en wat dat voor hén betekent. Nederlanders die de middenpositie innemen: redelijk goed opgeleid en no nonsens. Die het landelijke en regionale nieuws volgen, zich laten gidsen, bij sport op het puntje van de stoel zitten, geraakt worden door menselijke verhalen of gewoon even willen ontspannen. Kortom, mensen op zoek naar een gezonde mix tussen nieuws, ontroering en ontspanning.
AD is de grootste constructieve nieuwsbrenger én -maker van Nederland. AD is spraakmakend, ontroerend, ontspannend en met journalistiek tot in de haarvaten van de regio, de onbetwiste barometer voor de stand van het land.
Met AD voel je je altijd verbonden met de mensen en de wereld om je heen
AD, altijd dichtbij